lördag 22 januari 2011

Tack och hej

Nu har det gått mer än ett år sedan min högertumme opererades, det var en förslitning och gjorde ont. Så är det icke mera och nu fungerar handen riktigt bra.
Läkaren ville sjukskriva mig fyra månader, jag prutade till tre och gick tillbaka till jobbet efter sex veckor. Det fungerade eftersom jag jobbade med information och inte använde handen så mycket. När jag behövde skriva på datorn så var det inte mer än att jag klarade det med pekfingervalsen.
Jag tränade duktigt och det gjorde jag på arbetstid, bl a på möten av olika slag, det går alldeles utmärkt att sitta och vicka på handen under bordet men när jag skulle ha den i högläge blev det svårare. Det antogs att jag begärde ordet.

Problemen som kvarstår (om det nu är några problem) är att jag inte kan böja på yttersta leden så mycket som jag vill och om jag behöver ta ta i lite extra så tar jag vänster and istället för den är starkare.

Bloggen får ligga kvar ett tag eftersom jag ser att den besöks lite då och då.

Tack och hej
Kicki Englund Frost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar