måndag 21 november 2011

Fall inte

Oj, nu var det länge sen jag hörde av mig och tyvärr är det inte så att hälsan tiger still.


Jag har klantat mig. Jag tappade jag balansen och tog emot mig med den opererade handen. Det gjorde %&∆∫¯˘ ont, kort sammanfattat. Det var inget brutet konstaterade man på röntgen men det gjorde ont i alla fall.
Så lyd en vis kvinnas goda råd: om du opererat tumbasartros och tappar balansen så bara fall, ta framför allt inte emot dig med den opererade handen. Landa på näsan eller stå på öronen eller lägg dig raklång men ta inte emot dig med den opererade handen.
Något senare klev jag ut i tomma intet och sträckte en hälsena, jag såg bara inte att det var ett trappsteg ner. Farbror doktorn (som jag kunde varit mormor till) sa Vila handen och träna foten! Det blev sämre. Då tränade jag handen och vilade foten och då blev det mycket bättre.
För övrigt verkar det vara dags att ta itu med vänster hand snart. Men jag tror jag ska vänta tills jag är ute ur arbetsmarknadens garn och utom räckhåll för försäkringskassan. Om ett år eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar