söndag 14 februari 2010

Otålig

Har de glömt bort mig på röntgen? Jag ringde och frågade. Nejdå jag var köad och kommer att bli kallad i mars.
Det händer inte så mycket med min tumme trots att jag gör mina övningar. Yttersta delen på tummen är fortfarande svullen och går bara att böja en centimeter. T o m handleden är svullen och det förstår jag inte riktigt. Och det svider i skinnet över ärret.
Å andra sidan har jag förstått att det är mycket jag inte förstått av detta med att operera tumbasartros.
Jag var ju ganska kaxig före operationen, jag skulle t ex cykla till jobbet eftersom jag inte kunde köra bil. Jo pyttsan, jag var så lagom kaxig när jag kom hem med min stackars sargade tumme. Nu kör jag bil och jag cyklar inte, men idag har jag varit och inspekterat cykelvägen, den var fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar