tisdag 20 april 2010

Garn


Det finns fler som har garnbegär. T ex Viffla Riktigt trevlig blogg. Men hon skulle bara veta att jag fått hjälpa en väninna att avyttra massor med garn. Filtgarn, grovullgarn, (vad har man det till) ryagarn, mattgarn, någon som behöver?? Garnet på bilden är bara en bråkdel.
Nu när handen är i stridsdugligt skick igen så kan jag ju börja sticka, bl a. Jag berättade för läkaren att jag satt upp en ylleväv, han varnade mig för att överanstränga handen, han visste nog inget om yllevävar han.
I väninnans skattgömma fanns också mängder med 50-60-talskläder. Dräkter, kappor, klänningar, av handvävda tyger och sytt av kunniga människor, klädda knappar och handsydda knapphål.
Vackert och välskött, det mesta oanvänt.
Men var ska man placera det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar