tisdag 22 december 2009

Glädjeämnen


Glädjeämne
Kreativa barn är underbart, Emma bakade ett pepparkakshemman med vedtrave vid härbret och virkeshög vid uthuset. Väldigt genomarbetat och snyggt. Och jag fick titta på och komma med goda råd. Inte för att jag har så många goda råd kvar, hon kan det mesta själv nu. Martin gör underverk med datorerna och jag får se på, vara imponerad och inte begripa någonting.
Men jag var befälhavare i köket och delade ut order med fast hand och stadig röst och fick en hel julmiddag på bordet med ungdomarnas hjälp.
Ja det blev lite julafton idag för imorgon drar delar av familjen vidare.
Tummen? Jo den värker mer än tidigare och de där värktabletterna som jag inte trodde att jag skulle behöva kanske kommer till användning i alla fall. Men varför blir det värre nu, en vecka efter operationen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar