onsdag 30 december 2009

kallt


Det är kallt, 20-27 grader har vi haft ganska länge och isrosorna prunkar i växthuset. Jag försöker klä på mig och gå ut. Det är lite problem. Termobrallorna går att hasa upp med en hand. Sedan ska jag hitta en jacka som har tillräckligt vida ärmar för att gipset ska gå igenom, det får inte vara resår eller mudd för då trycker resåren gipset mot såren, eller vad det är som händer därinne i paketet.
Handen behöver också någonting på sig, handske går ju inte, vante fungerar inte heller, tummen spretar för mycket men en benvärmare kan jag dra på till hälften, vrida ett varv och dra över resten. Lite klumpigt, mer intressant än vackert men det värmer och de estetiska aspekterna faller i samma takt som temperaturen.
Och så var det skorna, varför har alla skor dragkedjor? Det går ju an nu när jag satt i nyckelringar i dragkedjeflärparna men man behöver hjälpa till lite med andra handen ändå.
Oftast får det vara.
Och så ska jackan stängas. Fötterna och tänder har jag ibland använt som extra hand men det går inte så bra när det gäller att klä sig. Hittills har jag haft tjänstvilliga människor i närheten, maken, barnen, frissan osv
Och när jag till slut byltat på mig allt och kommit ut så är jag både svettig och trött och inser att jag skulle nog gått på toa innan …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar