lördag 12 december 2009

sista dagen på jobbet före operationen

Jag ska ju vara borta ett tag, oklart hur länge. Just nu känns det som om det vore lagom att bli väckt ur narkosen i mars. Så trött och sliten som jag är nu har jag inte varit sedan jag var förvärvsarbetande hemmafru med småbarn och en politiker.
Det gällde att röja undan på jobbet alltså, avsluta det som kunde avslutas, överlämna det som kunde överlämnas och göra tillgängligt det som någon kunde behöva. En stackars nyanställd fick en 20 minuters instruktion i en ganska krånglig manöver. Han suckade, med all rätt.
Bara det här med att göra automatsvar på mailen, hur gör man? Det är ju inte så ofta det ska göras så jag har ingen rutin på det. Telefonen är enklare men när man ska välja bland de automatiska svaren så fattas det alternativ. Jag är inte sjuk och inte har jag semester. Det borde finnas ett alternativ: jag är på reparation, service, renovering eller kanske rehabilitering. Ah vilken dröm!!
Sedan jag bad om ursäkt och störtade hem med huvudvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar