lördag 2 januari 2010

Dagens ungdom

Vardag, nästan i alla fall, det är lördag. När vi kom hem igår på nyårsdagen var huset fullt med sju ungdomar. De satt i vardagsrummet och tittade på film och runt om låg det instrument, gitarrer, fioler, flöjter, en trumma osv. Det hade uppenbarligen spelats musik. Senare på kvällen drog de iväg ut med tefat och pulkor och när de kom hem ville de ha varm mjölkchoklad med vispgrädde. Jag hade kollat lite i barskåpet (orolig morsa), inte en flaska var rörd. Allt var kvar, den gamla likören som stått och torkat ihop i flera år, whiskeyn, rödvinet, allt var kvar. I farstun stod en kasse med några tomma ölflaskor.
Idag åt vi frukost mellan 11och 2 med långa, trevlig samtal.
Med så många tjänstvilliga i huset är det ingen konst att sköta hushållet. Jag gjorde ingenting, bara pekade och delade ut order.
Det senaste dygnet har jag tagit två magnecyl och det beror nog enbart på att bandaget skaver mot såren, tror jag. Om tre dagar ska bandaget bort, jag förutsätter det, det är enda möjligheten om stygnen ska kunna tas bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar