måndag 25 januari 2010

Jobbat

Första dagen på jobbet. Jag har inte mera ont i höger hand än om jag hade varit hemma, numera gör det ont mitt i handflatan. I vänster är samma gamla tumvärk som vanligt.
Att jag har börjat jobba ska absolut inte vara prejudicerande på något sätt. Jag har ett jobb som går att klara ganska bra utan höger tumme. Kollegor får ställa upp ibland och någon värktablett slinker det också ner men det hade gjort även om jag varit hemma.
Men tänk dig en textilhantverkare som går hemma bland högar av tyg och garn, symaskiner och vävstolar och har en högerhand som inte är användbar. Så mitt fall var det nog mest skonsamt (för maken också) att släppa iväg mig till jobbet.
Det blev kanske lite för mycket tangentbord och telefon. Alla andra sköter telefonen med tummen, det kan inte jag. Dumt nog är telefonerna skapta för att skötas med tummen eller med en larvig liten pinne som försvinner fort och kvickt. Tänk så mycket slitna tummar det kommer att bli framöver!
Några gånger smet jag in i konferensrummet och gjorde mina övningar men den lilla tumböjen försökte jag få gänget i fikarummet att göra, de var inte ett dugg imponerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar