lördag 23 januari 2010

Klump i halsen. Vad är nu detta, det värker när jag sväljer, en förkylning på gång? Nej det orkar jag inte, vill inte, så jag tog en magnecyl och lade mig i sängen igen för klockan var bara tre, på natten alltså. Jag har för vana att vakna till då.
Värken lugnade sig och lördagen ägnade jag åt att städa lite försiktigt, vilka grepp funkar, hur kan jag göra och vad går inte.
Diska går inte. Det kommer jag inte att kunna förrän framåt midsommar, eventuellt.
Det muttras lite över att jag börjar jobba ”för tidigt”. Det är nästan som om jag vore en svikare som på egen hand (ha) tar initiativet att börja jobba igen utan att Försäkringskassan har nekat sjukskrivning. Är jag osolidarisk som börjar jobba i förtid?
Å andra sidan, kommer de att stå ut med mig på jobbet? Det finns en hel del som jag inte tänker göra, bära stolar och bord när konferenslokalen ska anpassas t ex. Bilkörning är jag inte heller så bra på och jobbet har ingen automatväxlad bil. Mm mm.
De tyngsta argumenten nämnde jag den 19-de och 20-de januari.

Lördagskvällen var i alla fall avkoppling och kul. Ett MultiKultiKnytKalas med mycket musik. Det går väldigt bra att göra en del av övningsrörelserna till irländsk musik, mycket roligare än att sitt tyst för sig själv och träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar