torsdag 7 januari 2010

Försäkringskassans brev


Den andra handen är inte lika rund och fin.

Ja så var det problemet med försäkringskassan då. Läkaren, Jens-Ole hävdade att jag skulle vara sjukskriven 4-6 månader men det förhandlade jag ner till 3 – och så skickar Fk brev och ifrågarsätter sjukskrivning efter 3 veckor!
Först frågan lyder: Vilken sjukdom har du som gör eller har gjort att du inte kan arbeta?
Nästa fråga: Beskriv din arbetssituation
En fråga till: Hur tycker du att sjukdomen påverkar eller har påverkat din förmåga att arbeta.

Det verkar bara finnas ett standardbrev som skickas till alla, smittbärare, nyopererade, cancerpatienter och folk med utmattningssyndrom, får alla samma brev? Hur påverkar det den fortsatta läkningen/rehabiliteringen? Jag känner mig misstänkliggjord.
Jag har redan minskat min sjukskrivning med en månad därför att jag tror att jag kan börja jobba igen då, eller kanske t o m tidigare. Och så himla kul är det inte att gå hemma med tummen mitt i handen så att jag gör det längre än jag behöver.
Dessutom har jag fått för mig att läkaren känner till det här med rehabilitering efter operation av tumbasartros och jag har ganska bra koll på min kropp.

Nu ligger jag i träning med mina små övningar och det har jag gjort så effektivt så att jag har fått ont. Man kanske inte ska ha för bråttom med rehabiliteringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar