söndag 3 januari 2010

Kläder

Kläderna är ett problem. Det är ärmvidden som styr klädvalet och nertill är det resår som gäller. Jag har försökt att ha jeans men gick inte så bra att nå med knappen till knapphålet. Det är tur att det inte går att sno flera varv med byxor. Alltså brallor med resår, eftersom det är vinter och svinkallt och termobyxor åker på så fort jag ska ut så gör det inget att jag har säckiga mjukisar under. Men garderoben begränsas, likaså med överdelarna och ytterkläderna. Jag har en kappa som fungerar bra att ta på, men det tar tid när jag ska lirka av mig den och få ärmen över gipset. Underarmen är ju gipsad och är som att släpa omkring ett vedträ och tummen spretar som en kvist.
Nu ska jag bara överleva morgondagen sedan åker jag till lasarettet och får bort gips och stygn. Jag kanske t om kan gå på mellandagsrea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar