söndag 31 januari 2010

trött

Det är partiledardebatt och jag orkar inte lyssna. Jag lever i verkligheten. Under de senaste fyra åren har jag haft visstidsanställning som absolut skulle bli fast anställning men så blev det inte för pengarna tog slut och det var anställningsstopp. Två gånger. Nu är jag inne på min tredje visstidsanställning, som förlängts en gång och kanske förlängs en gång till. Kan man bli sjuk av att bara kunna planera sitt liv halvårsvis?
Försäkringskassan, är arbetsmarknadspolitisk allergi en godtagbar orsak till sjukskrivning? Eller kanske diagnosen uppgivenhetssyndrom är mera korrekt? Hur påverkas hälsan för en 60+ när det ska sökas jobb i hela landet och chansen att få jobb stavas Generationsskifte.
A-kasseavgiften har höjts men ersättningen har sänkts, villkoren har ändrats stup i ett och stackars deltidare.
Mm osv.
Bit ihop och gå vidare.
Undrar om Försäkringskassan tänker godkänna mina 6 veckors sjukskrivning än har de inte hört av sig.

1 kommentar:

  1. Det är tur att du har tålamod.....
    Du lär nog få vänta är jag rädd!
    Kram / Lisbeth

    SvaraRadera