onsdag 13 januari 2010

Stickträning


Arbetsterapeuten Eva föreslog att jag skulle träna lite försiktigt med stickning, korta stunder och grova stickor. Undrar om nr 9 är ok, men jag tycker inte att tummen påverkas av alls stickandet. På fredag ska jag till Eva och visa upp min tumme igen, måste komma ihåg att fråga om stickningen.
Min faster stickade strumpor fast hon var förlamad i höger sida efter en stroke. Den högra stickan satte hon i ett hål i en kloss som var fastsatt vid bordet. Man behöver inte höger hand när man stickar. Kanske.
Undrar om syrran kan åldersbestämma det här garnet, -70talet kanske?

3 kommentarer:

  1. Nämenvetduvad. Det där garnet känner jag ju igen och det är ju alldeles nyköpt. Eller ganska i alla fall. Eller möjligen för sisådär en tio, tjugo år sedan. Sjuttiotal? Nä. Eller?

    SvaraRadera
  2. Försök att minnas när och framför allt var du stickade, jag minns att det var en halvfärdig kofta men beskrivningen var försvunnen.

    SvaraRadera
  3. Om det inte vore så att man inte har några roliga garner överhuvudtaget i USA skulle jag gissat på New Haven. Kanske jag köpte det hemma i Sverige för att sticka i USA? Minns att jag försökte sticka ibland och att en konfunderad granne undrade vad jag hade för mig. "Är det nåt religiöst eller...?"

    SvaraRadera