tisdag 12 januari 2010

Vanten


Vardag. Läkaren Jens-Ole och arbetsterapeuten Eva sa visserligen att en del dagar kunde vara sämre och en del bättre. Men nu tycker jag att jag vill ha de där bättre dagarna. Jag har börjat med värktabletter igen och jag tränar min tumme och försöker få ner svullnaden och funderar på vad Försäkringskassan kommer att säga. Det finns skäl att fundera efter alla skräckhistorier. Skogsarbetare som nekats sjukskrivning efter samma typ av operation som jag genomgått t ex. Och han som måste ta sig till Arbetsförmedlingen med syrgasapparat och allt därför att Fk ansåg att han var arbetsför.
Idag åkte dottern tillbaka till sitt delade minibo, därmed minskar servicen och jag får klara mig på en egen hand. Men innan hon for sydde hon en handikappvante som jag har prov-gått, den fungerar utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar