torsdag 28 januari 2010

Varför är det såhär nu då?

Hur kommer det sig att höger handled har 15 mm större omkrets än vänster, och varför gör det ont från armbågsvecket till handleden? Höger tumme är 10 mm större än vänster och höger långfinger ömmar. Ska jag inte få röntga tumskrället snart för att kolla om det blev rätt?
Varför är det så här? Varför får jag inte ner svullnaden? Varför är jag inte helt återställd?
Eller… öh … var det någon särskild tanke med att läkaren sjukskrev mig till mars, 1,5 månad till. Då skulle jag behöva något för nerverna också.
Varför har jag inget tålamod?

2 kommentarer:

  1. Tålamod har du, ett stort anser jag. Tumskrället tar lång tid på sig för att bli en alldeles helt vanlig, snäll och fungerande tumme igen. Men sträck på dig människa, din tumme är ju unik! Hur många tummar är det som har en alldeles egen sida på nätet? Jo, din lilla högra tumme! Dess äventyr kan faktiskt följas över hela vårt jordklot. Jaa vad får inte den ofantliga cyberrymden vara med om.
    Kram på dig!
    Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Tja, en världsomfattande tumme är kanske inte så dumt även om den bara är lite svullen. Det är ju kul att se att bloggen har besök från både Norge och Finland, förutom Sverige. Men väldigt få kommentarer. Jag hade verkligen velat diskutera det här med Försäkringskassan och sjukligheter.
    MÅ!
    k

    SvaraRadera