söndag 24 januari 2010

Tumfan


I morgon är det dags. Jag ska till jobbet och jag ska gå upp tidigt och klä på mig. Det låter ju enkelt men det är det inte. Klä på dig själv med höger hand i en slåssvante så får du se hur lätt det är.
Nej inte riktigt slåssvante men jag har ingen styrka i greppet mellan tumme och pekfinger, knäppa knappar är svårt, dragkedjor är värre. Knäppa bhn går inte, det får bli en mjukis.
Och så var det frukosten. Jag har en liten tennsked som ligger i burken med nyponskalsmjöl. Alldeles utmärkt att öva tumgrepp på. Tre morgnar i rad har den hamnat i yoghurten. Men jag lär mig väl hantera den också. Jag kör ju bil i alla fall, Transportstyrelsen gör nog inte vågen över det, men jag kör försiktigt och växlar ännu försiktigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar