onsdag 6 januari 2010

Surt

Det är när man har höga förväntningar som man blir besviken.
Visserligen var det väldigt skönt att bli av med gipset och det där som skavde visade sig vara en svullnad. Den led som är stelopererad verkar ha det jobbigast. Hela handen är bullig.
Dessutom var det 26 grader kallt när jag kom hem och på köksbordet låg ett brev från Försäkringskassan. De undrade vilken sjukdom jag har som gör att jag inte kan arbeta. De ville också att jag skulle beskriva mina arbetsuppgifter och att jag skulle redogöra för min förmåga att arbeta. Jag är inte sjuk, det är bara höger hand som är ur funktion och jag är hjälplöst högerhänt.
Jag hade ju tänkt fira befrielsen från gipset men varmt lavendelbad och champagne. Det blev inte så, jag kom av mig. Det badvatten jag tappade upp var inte så varmt som jag ville ha det trots att pelletspannan jobbade för högtryck. Tummen vågade jag inte bada så handen fick ligga på en egen luftmadrass, dvs en uppblåsbar kudde.
Min firarkväll slutade med att jag, deppig och frusen kröp till sängs och funderade på vad jag skulle skriva till Försäkringskassan.
Usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar