fredag 8 januari 2010

Hälsokur


Vilken höjdare !
De senaste dagarna har jag inte varit så uppåt så när väninnan bjöd på lunch i Fryksås kom vi på att vi behöver gå på SPA! I synnerhet jag.
Vi bokade in oss på Smidgården högt uppe i Fryksås fäbod ovanför Orsa. Vilken miljö! Väninnan stönade och sa Det är så mysigt så jag tror jag svimmar!
Dotter med pojkvän åkte med på vårat fyra-timmars-spa. Det där med att bada och simma i jetstream var ju inget för min hand men det fanns mycket annat att ägna sig åt. Bastu t ex eller behandlingar av diverse slag. Vad sägs t ex om Vallkullans kroppspeeling eller Pigans spamassage eller kanske Smedens fotkur och en massa andra vill-ha behandlingar. Jag valde mellan Drängens chokladinpackning och Timmermannens lerinpackning men när jag kom på att jag inte fick äta choklad så kändes det lite meningslöst. Lerinpackning är ljuvligt ! Du kanske tycker att det låter fånigt men det är jätteskönt och huden blir så len och skön. Man mår bra helt enkelt.
Ungdomarna valde klassisk massage och väninnan kröp ner i ett vackert kopparbadkaret och gonade sig i lerbad.
Efteråt fikade vi och bara njöt av utsikten över bergen kring Siljan och en fantastisk solnedgång.
Underbart.
Nu har jag ett litet förslag till Försäkringskassan: Fk bekostar ett sådant spa-besök i veckan och jag kommer att bli återställd och arbetsför snabbt. För när man trivs och mår bra så producerar kroppen läkande endorfiner och man blir frisk snabbare. En ren besparing alltså.
Undrar om jag kan boka tid nu redan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar